امروزه رسانه و اطلاعاتی که از طریق آن مبادله میشود، بسیار حائز اهمیت است؛ فضای مجازی که از رسانههای نوین است، به جهت جدیدتر بودن و پیشرفت روزافزون آن، نقاط ابهام آمیز و سوال برانگیزی دارد که باید از طریق منابع معتبر با آن آشنا شد:
* چه شرکتهایی بیشترین هزینه را برای کنترل دنیا بویژه فضای مجازی، انجام میدهند و هدفشان چیست؟
* مدیران و طراحان فضای مجازی چه کسانی هستند و با چه هدفی برای عموم مردم دنیا تولید محتوا میکنند؟
* آیا اپلیکیشنهایی مثل اسنپ، دیجی کالا، دیوار و شیپور متعلق به ایران هستند؟
* در مورد سازمان ۵ چشم که قواعد امنیتی فضای مجازی را تنظیم میکند، چه میدانید؟
* چرا جریان استعماری با محتوای سواد رسانه مشکل ندارد؟
بالا بردن اطلاعات در زمینه علوم نوین، از ضروریات دنیای امروز است چرا که ناگزیر به کاربرد آنها هستیم و این دوره به پاسخ سوالاتی نظیر موارد فوق و بیان مطالب مفیدی در زمینه فضای مجازی و سیاستهای پشت پرده آن میپردازد.
آگاهی از مطالب و روشنگری هایی که در این دوره به آن پرداخته شده برای تمام افرادی که از رسانه استفاده میکنند، ضروری به نظر میرسد.
در جلسه اول برای آشنایی با حقایق فضای مجازی، ۸ محور ذکر شده که این دوره به دو محور آن پرداخته است.
نفرات برتر